Dansk

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Hjørnet APS

Toldbodgade 1 

6960 Hvide Sande

 

Cvr: 38398334

bolighjornet@gmail.com

Telefon: 53264938

 

Betaling

Mobilepay, Dankort, Visa Dankort, Visa, MasterCard, Maestro, Visa Electron, JCB

 Betalingen er helt enkelt og foregår på en krypteret og sikker forbindelse.

Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

 


Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende - en bestilling er først bindende, når vi har afsendt en faktura
Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale, altså uden forbindtlighed/uden obligo. Bolighjørnet har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, prisfejl, lagerfejl, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt.
Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.

 

Fragt
Gratis Fragt - ved køb over kr. 599,00

Ved alle køb over kr. 599,00 er der GRATIS FRAGT til nærmeste pakkeshop. Ved køb under 599,00 er fragten 39,00 til pakkeshop. Til firmaadresse og til privatadresse er omkostningen 79,00. Der tages forbehold for prisjusteringer.

Hvis en del af en forsendelse sendes retur og den oprindelige købspris bliver under 599 kr. for den/de beholdende varer, pålægges ordren fragt på 39 kr., som fratrækkes i returbeløbet.  

Som udgangspunkt sendes med GLS,DAO eller Post Nord. Store kasser og møbler sendes med Danske Fragtmænd, GLS eller en af vores egen biler, også selv om anden leveringsform er bestilt af kunden. Ved levering af møbler vil vi maile angående levering og aftale nærmere.

Det er under eget ansvar og risiko, hvis pakken må stilles, dette uanset, hvilken leverandør der leverer pakken. Er du ikke er hjemme på aftalte leveringsdag, og vi får pakken retur, ønsker du pakken genudbragt, betaler du selv for dette.

Store og/eller tunge pakker leveret med Danske Fragtmænd leveres til kantstenen. Dvs., hvis du bor i en etageejendom,  skal du selv at bære varerne op til din etage. 
Ved større gods hvor fragtmænd bruges gælder desuden: Til øer uden fast broforbindelse bedes i kontakte os må mail eller telefon.
Hvis kunden ikke er hjemme til modtagelse af varer sendt med fragtmand og dette er aftalt eller varen ikke kan stilles et aftalt sted, skal kunden selv betale for fragten til kunden og fragten retur til Bolighjørnet.
Pakker til udlandet: Fragt til Tyskland er 100,00 med GLS øvrige steder i EU kontakt os vedr. fragt. 

 Ved varer på lager er leveringstiden 1-4 hverdage. Ved bestilling af møbler kan leveringstiden være op til 10 uger alt afhængig af leverandør og hvilke varer det er.

VIGTIGT - Nægt modtagelse ved skade på varen
Nægt modtagelse, hvis varen er beskadiget under transporten.
Hvis der ikke nægtes modtagelse, hæfter du SELV for varen.

 

Indpakning/emballage

Vi genbruger emballage for at sparer på miljøet.

Vi tilbyder gaveindpakning.

 


Fortrydelsesret  
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at sende varen retur.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Hvis din pakke kan sendes med GLS (dvs. hvis du har modtaget den med GLS), kan du vælge at købe en returseddel her  (KAN MAN PRINTE RETURLABELS)

 

 

Fortrydelse af en del af købet 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Hvis en del af en forsendelse sendes retur og den oprindelige købspris bliver under 399 kr. for den/de beholdende varer, pålægges ordren fragt på 39 kr., som fratrækkes i returbeløbet.

 

Varer undtaget af fortrydelsesretten

Levering af varer (møbler), som er fremstillet efter dine personlige specifikationer tages ikke retur.


Ikke afhentede returpakker 
Der fratrækkes 89 kr. pr. pakke, som kommer retur til os, hvis de ikke er afhentet i en GLS pakkeshop eller der er nægtet modtagelse. Dette for fragten ud til kunden og retur. Ønskes pakken gensendt fratrækkes ikke 89 kr., men man betaler 89 kr. pr, pakke for en ny forsendelse. 

Returnering 
Du har 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 
Hvis din pakke kan sendes med GLS (dvs. hvis du har modtaget den med GLS), kan du vælge at købe en returseddel her
Hvis kunden ønsker, at vi sender en returlabel, som skal bruges til at returnere fra udlandet, vil vi udregne en individuel fragtpris for dette. 
 
Varens stand og varen emballage, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler eller har taget skade pga. skrift, tape, itu eller utilstrækkelig indpakning fra kunden, vil det medføre en værdiforringelse af varen på op til 50%, da varen ikke længere kan sælges som en ny vare. I sådanne tilfælde tilbageholdes værdiforringelsen.

Returseddel
Vi beder dig købe og vedlægge følgende returseddel ved returnering:


Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder. Dvs. fragten for f.eks. levering til en privatadresse refunderes ikke), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Vedlæg følgende returseddel - se her:  ( LINK)

Varen sendes til:
Bolighjørnet

Toldbodgade1

6960 Hvide Sande

DK
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til vores adresse.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Fragtomkostninger til udlandet og betalingsgebyr ved køb fra udlandet tilbagebetales ikke. 

Ikke afhentet pakke
Hvis vi får en pakke retur, som ikke er afhentet i en pakkeshop, undersøger vi om kunden ønsker pakken gensendt. Ønsker kunden pakken gensendt, betaler kunden selv for dette. Ønsker kunden ikke pakken gensendt eller svarer kunden ikke på vores henvendelse, anses købet som fortrudt og købsbeløbet tilbageføres fratrukket returomkostninger.   
 

Reklamationsret 
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til: 
Bolighjørnet

Toldbodgade1

6960 Hvide Sande

DK

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet og skrive ordrenummeret.

Moms udlandet
Ikke EU-lande handler momsfrit hos Bolighjørnet. Momsen fratrækkes automatisk under betalingsprocessen, når der vælges land. Modtagerlandet vil selv pålægge told og moms efter landets egne regler, når varerne modtages.

Ved køb af varer, som sendes til en adresse i Danmark, som efterfølgende udføres til et ikke EU-land, betales i første omgang dansk moms. I lufthavnen (hos Told og Skat) angives varerne. Kvitteringen fra Told og Skat tilsendes herefter os, hvorefter vi refunderer den oprindelig betalte moms til dig. 
 

Klageadgang 
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på: bolighjornet@gmail.com 
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 


Konkurrence- og forbrugerstyrelsens center for klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
 
www.forbrug.dk


Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her -  http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores e-mail adresse: info@trendyliving.dk.


Svartid på email henvendelser 
Email henvendelser besvares normalt inden for 24 timer fra den førstkommende hverdag.

 

 

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Hjørnet APS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: bolighjornet@gmail.com
 


Spørgsmål
Hvis du har spørgsmål til en vare, leveringstid eller andet - så ring os på tlf.nr. 53264938 hvor vi kan kontaktes Man-Fredag 10-16 eller skriv til os på bolighjornet@gmail.com

 

Ha´ en fantastisk dag :D 

 

De bedste hilsner 

Team Bolighjørnet - Hvide Sande